Jumaat, 17 Jun 2011

aku buntu sekarang.. :(

assalamualikum..

aku nak bagi tahu korang yang sekarang nyh aku tgh buntu...

aku tak tahu macam mane nak selesaikan msalah nyh.. aku tak tahu npe semua nyh harus trjadi dlm hidup aku sekarang.. YA ALLAH nape berikan dugaan nyh dalam hidup aku sekarang.. aku tak sanggup nak hadapai semua tuh.. hurmmm... :(

aku ada 3 msalah yang aku hadapi sekarang... aku tak tahu macam mane nak selesaikan msalah tu.. aduh !! npe la dye-orang nyh bagi aku msalah... 

masalah pertama aku adalah laki yang aku cple sekarang nyh.. aku ase aku tak dapat nak bersama dengan dye lagi.. dye laki yang baik tapi aku tak sampai hati nak luka hati dye.. aku tak sanggup nak cakap putus kat dye.. aku tak dye kecewa lagi... tapi aku tak boleh nak pendam masalah aku kat dye.. aku kena bagi tahu dye yang aku tak dapat nak terus kn hubung dengan dye dh.. masa depan dye masih jauh lagi.. dye perlu belajar dulu sampai capai cita-cita dye.. nak cple nyh bila-bila boleh cari tapi masa depan tu lagi penting.. aku tak dye fokus dengan cple dye daripada pelajaran dye.. lagi pon dye boleh dapat perempuan lagi bagus dari aku.. insyaallah alau ada jodoh kita pasti akan bersama.. 
aku harap aku buat keputusan yang betul dalam hidup aku nyh..

masalah kedua dan ketiga aku nyh kira sekali masuk dalam masalah nyh... aku baru kenal dengan laki nyh baru jea kenal beberapa hari.. ada dua laki nyh aku terserempak dengan dye-orang.. aku dan kawan aku mula-mula tak nak layang sangat tapi lama-lama kita-orang bersembang terus jadi kawan... ada laki sorang nyh suka kat mmbe aku..dye sembang dengan mmbe aku, aku tgok dye memang dh suka kat mmbe aku.. cara dye layang dan msj mmbe aku bukan main mesra dye-orang.. tapi aku bukan nak cerita pasal dye-orang nyh..
 
aku nak cerita pasal mmbe laki yang sornag lagi tu... kalau korang lepak dengan dye mesti kornag suka lepak dengan dye.. dye patah bercakap, pandai bergaul, pandai beri nasihat dan berfikiran matang umur dye kan 24 mmg dh matang pon tapi kadang-kadang ada gak perangai budak-budak kira biasa la tu kn.. dye nasihat aku, suruh aku jadi matang, suruh aku jaga maruah dan semua nye la... dye ada cakap alau kua dengan dye-ornag, dye-ornag tak suka perempuan keluar duit.. bia dye-orang yang keluar kan duit.. alau perempuan tu kua gak duit.. tu lah hari terakhir dye-ornag kua dengan peremuan tu... aku tgok dye mmg baik.. rajin kerja pulak tu... bukan senang nak dapat laki yang suka berkerja sekarnag... aku ase kira beruntung dapat dye..
mmbe aku alau nak jumpe laki yang suka kt dye tu laki tu mesti suruh bawak aku sekali.. sebab mmbe laki tu pon nak jumpa aku.. mmbe laki tu akau sembang dengan aku dye msti layang aku macam aku nyh awek dye.. aku tak tahu pape tiba-tiba dye layang aku macam tu... pastu hari nyh aku dan mmbe aku jumpa dye-ornag.. laki yang suka kat mmbe aku nyh nak cakap sesuatu dye suruh aku dan mmbe dye yang laki tu suruh jadi saksi.. aku mmg tak pikir pape masa tu.. malas nak campur hubungan dye-orang..
pastu aku dapat tahu yang laki tu nak cakap depan-depan mmbe aku yang dye nak jadi mmbe aku teman hidup dye tak kira susah dan senang sama-sama hadapi..[tu laku tu yang cakap la].. aku dengar je apa laki tu cakap aku kan jadi saksi dye-orang.. hehehehe.. lepas tu mmbe laki yang sornag tu beri nasihat pasal hubungan yang bakal dye dan mmbe aku hadapi nanti..
pastu dye cakap dye jeles tgok mmbe dye.. aku diam jea la... tiba-tiba dye panggil aku SAYANG ! aku terkejuk la tiba-tiba panggil aku macam tu.. sampai cakap bile nak jadi macam dye-orang.. aku diam jea la... aku pikir yang aku nyh dh cple kalau aku layang mesti aku macam bagi harapan kat dye kan.. aku tak nak tu terjadi.. cukup la dengan masalah aku dengan cple aku..
waktu lepak kat kedai makan aku ternampak laki yang aku tunggu 3taon tu.. tak sangka mmbe aku pnye balak kenal dye.. aku terkejuk gler waktu tu dah la waktu tu kerusi aku dengan laki yang suka aku nyh dekat.. dye pandang aku sambil senyum.. mesti dye ingat aku cple dengan laki tu.. OH! tidak ! aku tak tahu nape kebetulan dye lalu kat situ.. dah la aku masih lagi suka dye tapi laki tu pon suka aku jugak dan aku tiba-tiba pulak suka dye.. AdOi !!!! pea dah jadi dengan aku nyh..
 aku dah buntu nak pikir semua nyh.. 

aku kena selesai masalah nyh dengan segera jugak..
aku harap aku dapat selesai kan..

salam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan